Avisa Nordland, 1/2, 08
En mann fra Saltdal har funnet opp en elektromotor med ”overunity” effektivitet, det vil si at de produserer mer energi enn den bruker. Oppfinneren påstår at det ikke er en evighetsmaskin, men det (det også?) må vel bero på manglende forståelse av fysikkens lover.
Påstander om slike oppfinnelser er ingen sensasjon lenger, det sensasjonelle ville være om de ble bekreftet. I denne artikkelen er kanskje konspirasjonsteoriene som er de mest interesante:
”Bare tenk på hvilken betydning det vil få hvis en elektrisk drevet maskin ga ut høyere effekt enn den energien som ble tilført. Da vil det bli en revolusjon.
Som ikke alle er interessert i skal bli kjent.
–
Blant annet er ikke oljeselskapene spesielt interessert i at elektroteknologien blir tatt i bruk så lenge oljen dekker deler av verdens energibehov. Oppfinnelser er kjøpt opp av slike selskaper og lagt døde, mot at oppfinneren har fått store beløp. En av de verden har glemt, er jugoslaven Nikola Tesla, eller “mannen som oppfant det tjuende århundre”, og som døde som en fattig mann i USA i 1943. ”
Det er lenge siden amerikanske oljeselskap pumpet olje fra uuttømmelige brønner i Amerika. I dag kjøper de samme oljeselskapene mesteparten av oljen fra utlandet. Det er stadig større press på oljemarkedet, og
oljeselskapene må betale stadig høyere priser for den oljen de kjøper for å foredle.
Oljeselskapene vet også at dagens situasjon har begrenset varighet, og skal de ha sjanse til å overleve på lang sikt må de selv være med på utviklingen av nye energikilder. I flere tiår har mange av oljefirmaene brukt milliardbeløp på forskning på framtidens energi.
Samtidig jobber mektige stater, først og fremst USA, med å gjøre seg mindre avhengig av oljeimport, og selv Bush vet at drivhusproblematikken vil tvinge fram en endring av energiproduksjonen. Både myndigheter og næringsliv i USA vet at de må være med på å utvikle den nye teknologien, ellers vil USA miste sitt teknologiske og økonomiske forsprang i løpet av kort tid.
Tror man virkelig at i denne situasjonen vil oljeselskapene kjøpe opp evighetsmaskiner for å la dem ligge døde i stedet for å skaffe seg et enormt teknologisk forsprang på konkurrentene? Tror man virkelig at dette kunne skje med myndighetenes velsignelse samtidig som USA går til krig og bruker tusenvis av milliarder på å sikre stabilitet i de viktigste oljelandene i Midtøsten og hundrevis av milliarder på å utvikle teknologi som skal gjøre USA uavhengig av oljeimport? Hva er det som får voksne folk – oppfinnere og journalister – til å virkelig tro på slike Donald Duck-historier?’
For øvrig: Tesla døde som en fattig mann, men han er ikke glemt. Ei heller er hans oppfinnelser glemt. Men man kan være helt sikker på at Tesla aldri trodde han kunne finne opp en evighetsmaskin.
Jeg takker Knut Skarsfjord, Christian Stubø og Asgeir Rekkavik for tips.


65 kommentarer In " Donald Duck-historie fra Nordland "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
februar 7th 2008 at 5:26 pm
Det virker for meg som at oppfinner og journalist har snakket litt forbi hverandre her, noe som ofte skjer. Oppfinneren sier jo klart at han ikke tror på noen evighetsmaskin. For meg virker det som at han kun snakker om å øke tilført leveringsgraden av elektrisk energi til bilmotoren. Jeg tror også at det i fremtiden vil være mulig å kjøre en el-bil 15.000 km uten å «tanke» strøm.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2008 at 7:45 pm
Det stemmer at vi har snakket litt forbi hverandre og det skjer ofte i slike sammenhenger hvor journalist ikke forstår hva det er som egentlig skjer og jeg må si at jeg virkelig prøvde å få journalist til å forstå dette men det var ikke enkelt! Men han fikk i allefall se at det virker og det gleder meg mere en en reportasje som ikke ble helt nøyaktig etter mine ønsker, men den er i gjennomsnittet bra nok for meg. Men det betyr ikke at det ikke er en del ting der som burde vært rettet på!
Jeg bryter ikke men noen kjente naturlover whatsoever og de som måtte mene det har totalt missforstått.
Vi snakker om høy COP her og det er alt det dreier seg om. De som missforstår har til nå missforstått korrekt og det er selvsagt derfor det blir en del diskusjoner og ikke mulig meninger, men siden jeg holder tilbake info om hvordan dette virkelig fungerer må de som missforstår få lov til å fortsette med det og virkelig ikke mitt problem, og de som gjerne vil le til de ser nisser må bare fortsette med det.
Og så kommer det til de som spør hvor kommer da så denne energien fra? De får fortsette å lure på den saken enda en stund og det kan de få gjøre til dette kommer i salg.
Et lite utkast av en email de siste dager:
Hi Mark, I was just typing you a letter when this came in. I was also thanking you for coming up to see what we are doing and for the serious moral boost. I will give it my level best to loop this system. It’s worth everything I am to do this and I know it can be done. I guess I might be a little scared, kinda like your first highdive after that you can get jiggy with it cause the fear of pain and failure is gone. Then the imagination kicks in, that is where we shine!
I look forward to the next few weeks as this will be one for the books for sure if I can get enough ****** on that sucker to flip over (I’ll explain that term later). Now as far as that power, it was running in circles in the circuit. Think about a waterwheel that has a motor on it and instead of turning by water, the buckets dip into the river and it is a pump that fills the buckets from the river turning the same direction as the river so it has to go faster than the river to get the water to fill the buckets and the river helps it gain that speed witch builds momentum, the flywheel effect. All the while the motor is running along as though it has way more power than it has. Now what if those buckets didnt dump at the top but instead they were made of rubber and they get back down to the bottom and can streach and take on more water due to centrifical force giving more inertia and the motor can run even faster. Now those buckets can only streach so far and the motor can only go so fast, then you reach a point of equilibrium where it can go no faster and can streach no more. But wait we have a whole bunch of energy stored up in that expandable flywheel. The energy stored up in that expandable flywheel is under great pressure because the buckets are streached out. But the work to streach them out came from the centrifical force developed by the motion caused by the motor, made easier by the river. So we really have two forms of power stored up for the cost of one and the river still runs helping. This is where looping comes in. I will wait to finnish the analogy till I have completed the task. Save this incase I forget it.
Wait what about the river that helps the motor along? I’m grinning real big right now. Its magnetisim and its components, The magnetic field takes longer to get out of the core of the rotor than the copper in the windings so the magnetic field now (just like those two mags you tried to hold together) bounces against the next magnetic field coming in from the windings cause the power and resulting magnetic field is coming in and out of the turns of the coil faster than the core all the while saturating that rotor core till it cant take any more magnatisim just like the buckets streaching only so far.
The potential of the entire spinning mechinism is what we measured and then subtracted only the power it took to keep it going. Now we have a whole bunch more potential than it takes to get it running and keep it going getting that potential out and putting some of it back into the motor and use the extra for somthing without putting extra load on the motor is what I am about to do.
There is a little trick to getting that machine to generate power for the first time or after it has been setting for a long time. Remember science class, if you have a coil of wire and you hook it to a battery you get an electromagnet.
Try this: Wrap a thin piece of insulated wire about 2 feet long around a screwdriver and hook the ends of the wires to a D size battery. It makes a magnetized screwdriver that will pick up most metals containing iron. Dont leave it on very long cause it might heat up or drain the battery if the wire is too big. Now grab a ceramic fridge magnet and you will either attract or repell the magnet poles with the tip of the screwdriver while it is hooked to the battery. If you switch the wires to the opposit polarities of the battery the effect will reverse and it will attract what it once repelled. Take the coil off the screwdriver and it will retain the last polarity you gave it for a while. fun stuff. Get some extra batterys it gets addicting to play with
I hope that wasn’t too long but That is probly one of the best descriptions I have ever done hope it makes sense. There is a lot there that needs further explaining but that ought to give you plenty to chew on till we see each other again.
Robert, save this in the usual manner as will I.
HAVE A GREAT DAY GUYS!
Chad
Mark November
wrote:
Hi Chad,
Thank you for picking me up from the airport and then sharing your afternoon with me. I am grateful.
Question – Just where did all that electricity go? You were showing over 6KW (med bare 635,4Watt in. dette er dokumentert på video og nøyaktig 6371,11Watt ut, noe som betyr høy COP på motor!), but where was it going to?
I’m so impressed with you and Robert I am besides myself. Robert is a genius, and you are extraordinary. You guys rock!
Guys, we need to get serious now and make a presentation that will knock Rick’s
socks off. This is a golden opportunity to change all of our lives for the better…and even more importantly, we can bring together our collective creativity to benefit mankind and our planet. How cool is that!
So Chad…the pressure is on you, because we will succeed with Rick and get funding for certain if you can make a CLS. We may still get funded with just OU, but CLS is sexy and sexy sells.
Chad is there anything else I can do to help you?
Robert, I enjoy all our experiences together. Today was another memorable day.
Sincerely,
Mark
Hendelsen/testen av dette som utgår i mail pr. 24.02.2008 10:56 skjedde i Sacramento CA. natt til den 24 Feb 2008 klokken 02:34 (norsk tid) og hendelsen ble dokumentert på video. Jeg var også vitne til hendelsen. Hendelsen kjedde privat hos Chad og var ikke offentlig grunnet at han ikke tør gå til media med dette. USA er jo kjent for skyte episoder og drap hver dag og mens jeg var der hørte jeg 5 pistol skudd like i nærheten.
Fikk også sett Arnold Schwarzenegger’s utrolig store pallas fra litt avstand!
Alle måleinstrumenter ble sjekket av fagpersonell før og etter testen og måleinstrumentene har en feiltolleranse på +-1% og noen andre merker (Fluke) hadde en feiltolleranse på +-0,05%
Litt mere om testdata:
Testen viste helt klart en input på 635,457Watt og en output på 6371,11Watt ut. (110,9VAC x 5,73A input og 223VAC x 28,57A output)
Jeg er en del av et forsknings organ med over 930 sterke personligheter som jobber for samme sak. Alle de over 930 medlemmene i denne gruppa har samme systemer og jobber med samme systemer daglig. Dvs. at det fins over 930 sterke bevis plassert rundt om i verden og disse bevisene beviser meget høy COP og noen av disse har systemer som er COP 20.
Vi har i årevis jobbet (helt siden 1989) for å få vår teknologi ferdig for markedet og nå er vi nesten klare.
Det har vært utrolig spennende alle disse årene og det har vært mye “pain in the ass” for å komme dit vi nå er kommet.
Nesten ufattelige antall timer med R&D alle disse 930 medlemmene har gjort over alle disse årene har ført frem til ganske utrolig teknologi og nå håper jeg som er representant for alle i forsknings organet at vi kan klare å få en start på global markedsføring av denne teknologi.
Men det er gjerne en del bumper i veien når man prøver å markedsføre teknologi som ikke kan skattes for;)
Slik jeg ser det trenger verden vår (meg og mine 930 kolleger) teknologi for å hindre total katastrofe i fremtiden med at havet stiger 6-10meter 30meter kanskje? Se programmet “6 degree hotter” på kanalen National Geo.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2008 at 7:49 pm
Det stemmer at vi har snakket litt forbi hverandre og det skjer ofte i slike sammenhenger hvor journalist ikke forstår hva det er som egentlig skjer og jeg må si at jeg virkelig prøvde å få journalist til å forstå dette men det var ikke enkelt! Men han fikk i allefall se at det virker og det gleder meg mere en en reportasje som ikke ble helt nøyaktig etter mine ønsker, men den er i gjennomsnittet bra nok for meg. Men det betyr ikke at det ikke er en del ting der som burde vært rettet på!!
Jeg bryter ikke men noen kjente naturlover whatsoever og de som måtte mene det har totalt missforstått.
Vi snakker om høy COP her og det er alt det dreier seg om. De som missforstår har til nå missforstått korrekt og det er selvsagt derfor det blir en del diskusjoner og ikke mulig meninger, men siden jeg holder tilbake info om hvordan dette virkelig fungerer må de som missforstår få lov til å fortsette med det og virkelig ikke mitt problem, og de som gjerne vil le til de ser nisser må bare fortsette med det.
Og så kommer det til de som spør hvor kommer da så denne energien fra? De får fortsette å lure på den saken enda en stund og det kan de få gjøre til dette kommer i salg.
Et lite utkast av en email de siste dager:
Hi Mark, I was just typing you a letter when this came in. I was also thanking you for coming up to see what we are doing and for the serious moral boost. I will give it my level best to loop this system. It’s worth everything I am to do this and I know it can be done. I guess I might be a little scared, kinda like your first highdive after that you can get jiggy with it cause the fear of pain and failure is gone. Then the imagination kicks in, that is where we shine!
I look forward to the next few weeks as this will be one for the books for sure if I can get enough ****** on that sucker to flip over (I’ll explain that term later). Now as far as that power, it was running in circles in the circuit. Think about a waterwheel that has a motor on it and instead of turning by water, the buckets dip into the river and it is a pump that fills the buckets from the river turning the same direction as the river so it has to go faster than the river to get the water to fill the buckets and the river helps it gain that speed witch builds momentum, the flywheel effect. All the while the motor is running along as though it has way more power than it has. Now what if those buckets didnt dump at the top but instead they were made of rubber and they get back down to the bottom and can streach and take on more water due to centrifical force giving more inertia and the motor can run even faster. Now those buckets can only streach so far and the motor can only go so fast, then you reach a point of equilibrium where it can go no faster and can streach no more. But wait we have a whole bunch of energy stored up in that expandable flywheel. The energy stored up in that expandable flywheel is under great pressure because the buckets are streached out. But the work to streach them out came from the centrifical force developed by the motion caused by the motor, made easier by the river. So we really have two forms of power stored up for the cost of one and the river still runs helping. This is where looping comes in. I will wait to finnish the analogy till I have completed the task. Save this incase I forget it.
Wait what about the river that helps the motor along? I’m grinning real big right now. Its magnetisim and its components, The magnetic field takes longer to get out of the core of the rotor than the copper in the windings so the magnetic field now (just like those two mags you tried to hold together) bounces against the next magnetic field coming in from the windings cause the power and resulting magnetic field is coming in and out of the turns of the coil faster than the core all the while saturating that rotor core till it cant take any more magnatisim just like the buckets streaching only so far.
The potential of the entire spinning mechinism is what we measured and then subtracted only the power it took to keep it going. Now we have a whole bunch more potential than it takes to get it running and keep it going getting that potential out and putting some of it back into the motor and use the extra for somthing without putting extra load on the motor is what I am about to do.
There is a little trick to getting that machine to generate power for the first time or after it has been setting for a long time. Remember science class, if you have a coil of wire and you hook it to a battery you get an electromagnet.
Try this: Wrap a thin piece of insulated wire about 2 feet long around a screwdriver and hook the ends of the wires to a D size battery. It makes a magnetized screwdriver that will pick up most metals containing iron. Dont leave it on very long cause it might heat up or drain the battery if the wire is too big. Now grab a ceramic fridge magnet and you will either attract or repell the magnet poles with the tip of the screwdriver while it is hooked to the battery. If you switch the wires to the opposit polarities of the battery the effect will reverse and it will attract what it once repelled. Take the coil off the screwdriver and it will retain the last polarity you gave it for a while. fun stuff. Get some extra batterys it gets addicting to play with
I hope that wasn’t too long but That is probly one of the best descriptions I have ever done hope it makes sense. There is a lot there that needs further explaining but that ought to give you plenty to chew on till we see each other again.
Robert, save this in the usual manner as will I.
HAVE A GREAT DAY GUYS!
Chad
Mark November
wrote:
Hi Chad,
Thank you for picking me up from the airport and then sharing your afternoon with me. I am grateful.
Question – Just where did all that electricity go? You were showing over 6KW (med bare 635,4Watt in. dette er dokumentert på video og nøyaktig 6371,11Watt ut, noe som betyr høy COP på motor!), but where was it going to?
I’m so impressed with you and Robert I am besides myself. Robert is a genius, and you are extraordinary. You guys rock!
Guys, we need to get serious now and make a presentation that will knock Rick’s
socks off. This is a golden opportunity to change all of our lives for the better…and even more importantly, we can bring together our collective creativity to benefit mankind and our planet. How cool is that!
So Chad…the pressure is on you, because we will succeed with Rick and get funding for certain if you can make a CLS. We may still get funded with just OU, but CLS is sexy and sexy sells.
Chad is there anything else I can do to help you?
Robert, I enjoy all our experiences together. Today was another memorable day.
Sincerely,
Mark
Hendelsen/testen av dette som utgår i mail pr. 24.02.2008 10:56 skjedde i Sacramento CA. natt til den 24 Feb 2008 klokken 02:34 (norsk tid) og hendelsen ble dokumentert på video. Jeg var også vitne til hendelsen. Hendelsen kjedde privat hos Chad og var ikke offentlig grunnet at han ikke tør gå til media med dette. USA er jo kjent for skyte episoder og drap hver dag og mens jeg var der hørte jeg 5 pistol skudd like i nærheten.
Fikk også sett Arnold Schwarzenegger’s utrolig store pallas fra litt avstand!
Alle måleinstrumenter ble sjekket av fagpersonell før og etter testen og måleinstrumentene har en feiltolleranse på +-1% og noen andre merker (Fluke) hadde en feiltolleranse på +-0,05%
Litt mere om testdata:
Testen viste helt klart en input på 635,457Watt og en output på 6371,11Watt ut. (110,9VAC x 5,73A input og 223VAC x 28,57A output)
Jeg er en del av et forsknings organ med over 930 sterke personligheter som jobber for samme sak. Alle de over 930 medlemmene i denne gruppa har samme systemer og jobber med samme systemer daglig. Dvs. at det fins over 930 sterke bevis plassert rundt om i verden og disse bevisene beviser meget høy COP og noen av disse har systemer som er COP 20.
Vi har i årevis jobbet (helt siden 1989) for å få vår teknologi ferdig for markedet og nå er vi nesten klare.
Det har vært utrolig spennende alle disse årene og det har vært mye “pain in the ass” for å komme dit vi nå er kommet.
Nesten ufattelige antall timer med R&D alle disse 930 medlemmene har gjort over alle disse årene har ført frem til ganske utrolig teknologi og nå håper jeg som er representant for alle i forsknings organet at vi kan klare å få en start på global markedsføring av denne teknologi.
Men det er gjerne en del bumper i veien når man prøver å markedsføre teknologi som ikke kan skattes for;)
Slik jeg ser det trenger verden vår (meg og mine 930 kolleger) teknologi for å hindre total katastrofe i fremtiden med at havet stiger 6-10meter 30meter kanskje? Se programmet “6 degree hotter” på kanalen National Geo.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2008 at 10:00 pm
Du godeste… Enda gang skal jeg lese tullprat og sprøyt fra Robert Myrland.
Her påstår altså Robert Myrland at han har en elektrisk “dings” som har input på 635,457Watt og en output på 6371,11Watt ut. … Altså at han får ut 10x mer energi som han tilfører.
Snakker om sprøyt og tullprat !!
Enkelte mennesker bør beskyttes mot seg selv, … Myrland er vel en som bør beskyttes mot seg selv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 25th 2008 at 4:31 pm
Dette er ikke tullprat og test dataene ble bekreftet av ikke bare en men flere elektro fagfolk.
Neste test skjer om en uke og da med flere fagfolk tilstede.
Neste test vil også selvsagt bli dokumentert på film og denne gang blir filmen publisert på nettet.
Barnslig påstand at jeg må beskyttes mot meg selv, og påstanden er i seg selv ulogisk.
En annen ting hvordan kan du våge å påstå at dette er sprøyt og tullprat når du ikke en gang har peiling på hva dette dreier seg om…
Du vet ikke en gang NULL PROSENT om hva dette DREIER seg om og til du VET bør du ikke utale deg.
Du og de andre Sprøyt mennesker kommer til å få pinocchio lang nese veldig fort når dere opptager hvordan dette er mulig og da blir det som altid, den som ler sist ler best og ikke nok med det, dere kommer til å prate Donald Duck språk i flere år fremmover og lure på hvorfor viste jeg ikke det! Punktum.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 25th 2008 at 7:05 pm
http://www.youtube.co...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 26th 2008 at 8:55 am
Joda Myrland. Vi vet alle hva det dreier seg om
Det hele saken dreier seg om, er at du har latt fantasien løpe løpsk, og du forteller historier som hører hjemme hos Petter Smart i Donald Duck & Co. Eller kanskje Star Trek.
Kom igjen nå, la nå denne testen skje, slik at vi kan le oss ihjel av deg!
ALLTID så sier du at “det skal skje i neste uke” eller “neste måned” eller “senere”..
Men DET SKJER JO INGENTING !!!
Hehe
årsak til at det ikke skjer noe, er jo at alt du serverer er bare sprøyt, vås, tullprat, løgner og svindel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 26th 2008 at 11:19 pm
“slik at vi kan le oss ihjel av deg”
Ja dø da…
I din lille uviten null verden mener du at det ikke sjer noe ja…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 2:05 am
Electric companies, gas heating companies and oil companies would lose half or more of their profits with free energy available. Therefore, these companies then donate millions of dollars to governments (bribing them) to make sure that free energy devices stay out of the public market. Tactics and means of suppression include buying the patent of the free energy device from the inventor or his family, suing the inventor or patent holder and even murdering the inventor in some cases.
Based on the principles of capitalism, free energy cannot be allowed. The traditional economic system contains three aspects: capital, goods and services. Within the aspects of capital are three subcomponents: currency, credit, and natural capital. Natural capital comprises raw material and energy.
This differs considerably from the orthodox definition of capital in economics.Capital is theoretically a fully-controlled component of general economics. Currently, all components are fully monitored and managed. Introducing free energy into the economic equation would have the same economic effect as giving everyone access to the natural capital, which would destroy or severely undermine the entire basis of the capitalist economic system because control over currency and credit would be reduced.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 28th 2008 at 8:02 am
Joda Myrland, den som ler sist, ler best. Og vi vil være veldig mange som kommer til å le oss ihjel av deg, når denne motoren din aldri vil funke.
Når skulle du ha testen sa du? Hvem skal være tilstede? NAVNELISTE TAKK !
Og enda en gang, hvorfor kan du ikke f.eks montere opp en slik motor i Teknisk Museum og la den gå, og gå, og gå, i f.eks 10 år,, ?
) Eller vil ikke batteriet vare så lenge?
MOAHAHAHAHAHAHAAHAHAHHA
Jeg ler meg ihjel allerede av dine Petter Smart løsninger. Hvordan går det an å ha så stor fantasi som det du har ?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 2nd 2008 at 1:56 pm
Ikke driv ap med Myrland. Når han er ferdig med forskningen sin, får han Nobelprisen i fysikk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 4th 2008 at 10:28 am
Den 24. februar, så hevdet Myrland at neste test skulle skje om 1 uke.
Nå er denne uken gått, og vi har fremdeles ikke sett noe til testen og resultatene.
Kom igjen Myrland! Ble det bare tull denne gangen også ? eller er testen utsatt til neste uke ?
MOAHAHAHAHAHAHA
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 4th 2008 at 10:41 am
Jeg tror ikke du vil tape på å fokusere på argumentene dine, og i stedet overlate til andre å le av vitsene dine.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 4th 2008 at 11:06 am
Det kommer visst mye rart fra Saltdal…gi denne oppfinnelsen til han med vaskemaskina! Han kunne trenge noe slikt…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 5th 2008 at 8:00 am
Apropos Vaskemaskina? Kanskje den gode Myrland var involvert i det opptaket? Og at det ikke var vaskemaskina det gikk utover, men hans evighetsmaskin som ikke virket?
Og forresten, når vil Myrland legge frem beviset? Testen skulle jo være gjort i forrige uke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 9th 2008 at 3:55 pm
Jeg har ikke utsatt testen, testen er utsatt da en av fagfolkene ikke kunne møte av privat karakter.
Testen skjer natt til mandag den 9-10 Mars Norsk tid (23:00 til 5:00) i California, Sacramento, USA.
Det virker som om de fleste er redde for at deres “virkelighet” ikke er en sannhet. Det må være derfor at de fleste nekter å tro at dette er mulig.
Jeg har nyheter til dere alle og det er at det stemmer at det dere har trodd er en realitet for så lang tid er bare en løgn…
Å innse sannheten kan være en tøff nøtt spesielt i denne sammenhengen da de fleste av dere har vært med på og forurense og er del ansvarlig for global oppwarming.
Tenk dere grundig før dere ler mer av meg, det kan komme tilbake som en sur vind i deres rettning.
Jeg har bevisene og dere har ingenting og jeg har for lengst våknet opp av regjeringens grep og de kan ikke kontrolere meg lengre, jeg er en fri spiritual form og har vært det meget lenge. Mens andre tror på alt de får servert gjennom media har jeg vært svært bevist på å sortere ut tullprat og bullshit.
Det er vel mildt sagt på tide at dere våkner til den reelle virkelighet og innser at ikke alt er slik vi er lært til å tro at det er. Men det får bli opp til den enkelte person å bestemme sin virkelighet, jeg har bestemt min og den er bestemt fra knallharde beviser og jeg går ikke ut i media med tull for så senere å bli Norges største le tema.
Det fins en meget så god grunn til at jeg går i media med dette og den grunnen er enkel, jeg vil at folk skal begynne å våkne opp og begynne å tenke selv og ikke være beroende på regjeringen, ta ansvar for deres egne liv og handlinger og ikke skyld på regjeringen for de gjør ikke noe med miljøproblemene alikevel.
Det er på tide at dere selv tar akt og begynner å tenke selv og jeg bare prøver å starte den prosessen og kall det en liten knuff fra min side for å hjelpe alle til å gå rett vei.
Det hører vel til menneskelig natur at det ukjente er ofte det man ler først av… Det hører vel til menneskelig natur at det ukjente og litt skremmende ting tar lengst tid å akseptere…
Det hører til regjerings natur at “free energy” er en trussel mot deres makt posisjoner for å miste makten er skremmende for de og det er ofte slik at de er mere redd for å miste makten en for å dø og de gjør alt i deres makt for å få mere makt, det er vel derfor politikere lyver og lyver og lyver på TV og de vet at det fins mange der ute som kjøper omenterent alt de sier. Spesielt de litt mere opp i åran slik som over 50 år i dag som har blitt manipulert for lenge til å skjønne at frem på vise versa.
De snakker om miljø mye nå for tiden men nevner aldri noe om “free energy” og årsaken er vel det at de ikke er interessert i miljø i første omgang og de driter vel så meget oppi om det forurenses og tenker nok mere på sine posisjoner en miljø.
Husk at de er betalt med en av norges beste lønninger og derfor blir det lett å lyve for å nå de pengene.
Også husk at universiteter har lønninger og om de skulle stå frem å si at “free energy” er mulig ville de miste deres jobber og deres doktor grader ville ikke vært verd papiret de er skrevet på.
Om man søker opp i systemet vil man finne ut at universiteter får store summer fra div typer fund som stammer fra olje industrien.
Noe å tenke på…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 10th 2008 at 11:19 am
Robert Myrland! Du bløffer fremdeles.
Du sier at : Testen skjer natt til mandag den 9-10 Mars Norsk tid (23:00 til 5:00) i California, Sacramento, USA. … Jasså? når reiser du over?
Dette er og blir en diger bløff fra din side, og du er gjennomskuet for lenge siden.
Det vil ikke skje noen test, det er ingenting å vise frem. Alt det dere driver med er og blir bløff, tullball, vås og vrøvl.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 11th 2008 at 1:26 pm
Ja, så er det i dag den 11. mars, og testen var ferdig i går, i følge Robert Myrland.
Men ops…. Det ble ingen test denne gangen heller !
Hva gikk galt nå da Robert Myrland ?
Har du enda en god unnskyldning på lager?
HVORFOR BLE DET INGEN TEST ????
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 13th 2008 at 9:44 pm
Med en inntekt på 5,- kr i 2006, har han kanskje ikke råd til billetter?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 14th 2008 at 3:17 pm
hmm,, den 5-kroningen lurer jeg på hvor kommer fra?
Men, uansett, Hvor blir det av testresultatene?
Hvorfor kommer ikke Myrland ut med sannheten?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 24th 2008 at 9:44 pm
Jeg tror ikke Myrland er en bløffmaker.
Han har blitt forledet av andre til å tro på det umulige.
Etter hvert kommer naturligvis fakta på bordet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 25th 2008 at 9:36 am
KS, du har nok rett, og sannheten er som alltid når det gjelder dette med “over unity” eller Tesla-energi som det også kalles, at det er og blir en umulighet. Perpetuum mobile har antagelig vært menneskets drøm helt siden hjulet ble oppfunnet, og det har vist seg å være umulig. Energi kan ikke skapes, eller gå til grunne, bare gå over fra en energiform til den neste. Og utgangspunktet for all energi på jordkloden er i realiteten sola, som gir oss varme. Uten den ville vi hatt en temperatur på jordkloden svært nær det absolutte nullpunkt som er 0 °K eller -273,15 °C. Ved denne temperaturen sluttar alle kjemiske prosesser på molekylær/atomnivå å fungere ettersom de ikke kan ha noen energi. Liv kan dermed ikkje eksistere ved denne temperaturen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 31st 2008 at 6:42 pm
Hvor ble det av deg da Myrland?
har du gått i hi ?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2008 at 6:19 pm
I live in California I do not understand Norwegian, however I am told by a Norwegian frined of mine that you guys don’t believe in OU. Here in the states we OU dudes are in danger becos the fact that OU is real and we live it and breath it 24/7 and we have tryed wery hard for more than a decade to put OU out there but the inventors are killed off or fucked in otter ways. Al I got to say to the ones who have no believe in OU is WAKE UP. By the way I am in Norway now and it is beutifull here.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2008 at 7:21 pm
Quite often people send me designs with the question “Why won’t it work?” Some of these are people who have designed a clever puzzle to test student understanding of physics principles. They know it won’t work, and they know why. They are just challenging others.
Some of them really think it will work, but don’t say so up front. When the error is found, the inventor may acknowledge the error and say, “I’ll have to fix that.” It then becomes clear to me that the inventor really thinks he was on to something, but just made a goof. These inventors haven’t the slightest doubt that PMMs are possible, and nothing will change their minds, not physics, not experiment, nothing. Why?
Two reasons come to mind. (1) They don’t trust that the well-established physics laws are completely true. They hope there’s a loophole in there somewhere that will make PMM possible. (2) They think they can stumble on a new physical phenomena not covered by existing laws.
Read more
: http://www.lhup.edu/~...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2008 at 12:46 pm
That psychological doc is meant for make sure that the disbelievers stay as disbelievers.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 26th 2008 at 9:28 pm
And a question for Rick Taxe :
Why have nobody ever made this kind of motor, if it is possible?
So maybe Donald E. Simanek is right, after all…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 1st 2008 at 9:27 pm
Ganske morsomt at “Rick Taxe” gjør det hele til et nærmest religiøst spørsmål, om hvem som “tror” og “ikke tror”..
Sannheten er jo at Rick Taxe faktisk har rett. Det hele dreier seg om en form for “religion”, dog med det problemet at ingen vil noensinne klare å lage en slik motor.
Myrland er forresten Salten’s store underholdning, og han har oppnådd den store “ære” å bli tildelt et eget “begrep”,,, Nå kaller vi det å “ta en Myrland” når folk virkelig serverer tullprat og vrøvl.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 12th 2008 at 10:05 am
http://www.protesten….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2009 at 9:25 pm
Problemet er ikke at det ikke finnes free energy maskiner som virker,men at de ikke blir tillatt serieprodusert. Da Nikola Tesla hadde gjort mange av sine kjente oppfinnelser,ble han oppslukt i free energy arbeider og jobbet med de til sin død. Hans livsverk ble jo satt fyr på av de som hadde bygd ut trefase nettet som Tesla hadde oppfunnet.Hans livsverk bygde på produksjon av Free Energy strøm. —-Rundt år 1900 kjørte Nikola Tesla en elektrisk bil som aldri trengte å lades. Den fanget opp elektrisk energi via noen ukjente antenner.–Dette er ikke imot fysikkens lover,det er bare en ukjent form for energi. Solenergi er også Free Energy. Varmepumper er også Free Energy. Vannkraft er også Free Energy.Forskjellen er bare at disse formene er kjente. Jeg har en utskrift skrevet av Nikola Tesla hvor han mener at en bil kan gå på varmen som en varmepumpe suger ut av luften,og en Sterling Motor.–Men han rakk ikke å prøve dette. Han lagde derimot mange elektriske Free Energy apparater. Hvis vi setter et stort brennglass i solen og retter brennpunktet mot en Sterlingmotor,vet vi at den vil begynne å gå,og at den går på solenergi. Hvis vi lar en varmepumpe samle opp varme fra lufta,kan Sterlingmotoren drive varmepumpen,det avhenger av hvor effektiv varmepumpen er og hvor varm lufta den samler ifra,er.Da har vi en slags evighetsmaskin.Vi vet at dette vil virke hvis den samler opp varme fra et sort drivhus som står i solen.Mem Tesla mente at det ville virke med luft som bilen får inn i radiatoren på bilen også. Tesla var ikke fremmed for tro på å kjøre gratis.Det er også noen ifra Norge som kjører med en bil som går på vann,men de sa at de var redde for å si navnet sitt. Selv har jeg en motor som går på 35% vann og resten bensin eller parafin.Jeg sparer 40% drivstoff.Men jeg jobber for å spare mer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 25th 2009 at 1:40 am
Hvis vi lader opp en kondensator ved hjelp av en strømkilde,har vi lagret en energimengde.Vi har brukt ca like mye energi for å lade kondensatoren som det er lagret i kondensatoren. Hvis vi har en lyspære på ledningen under oppladingen,viser forsøk at vi bruker eksakt like mye energi for å lade kondensatoren som da vi ladet den uten lyspæren.Dette var gratis lys,free energy.Etterpå kan vi bruke energien som er lagret på kondensatoren,pæra lyser med samme energi som under oppladingen.Vi har brukt energien to ganger,vi har fått 2 ganger mer energi enn vi tok fra strømkilden. Han som lagde termodynamikkens lover innrømte overfor Nikola Tesla at det er feil i lovene,dvs de er ikke generelle lover,men de gjelder i visse tilfeller,.. Vitenskapen idag går ut ifra at de er allmengyldige lover,men det stemmer ikke. Alle lærebøker i elektrisk kraftlære går ut ifra at det er lasten som bruker opp elektrisiteten,energien,men det stemmer ikke,det er strømkilden som nøytraliserer seg selv. F.eks vandrer elektronene fra den ene siden av kondensatoren til den andre, samme om lyspæren står på ledningen eller ikke. Det er like mange elektroner i kondensatoren etter den er utladet som før,de har bare flyttet seg til den andre siden i kondensatoren. Lys,varme og magnetisme er bieffekter av elektrisitet,og forbruker ikke elektrisitet. Meget enkle forsøk med kondensatorer og lyspærer eller elektromotorer viser dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 14th 2009 at 4:17 pm
Så det du prøver å seie er at glødelamper, komfyrer eller panelovner ikkje bruker energi?
Det er jo heilt fantastisk! Eg skal ringe Hafslund og be om å få pengane mine igjen. Eg har jo åpenbart blitt lurt.
Skulle forresten likt å sett kondensatorforsøket ditt, berre for å vera heilt sikker.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 15th 2009 at 12:26 pm
Garfield, da foreslår jeg at vi bygger to svære kondensatorer, lader den ene og kobler hele Norges strømnett mellom dem. Så kan kondensatoren lade seg ut, drive strømnettet og lade opp igjen den andre, helt uten energitap. Så har vi evigvarende, gratis strøm til hele landet.
Skurrer det ikke bittelitt?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 15th 2009 at 2:58 pm
Garfield,
Disse enkle forsøkene du refererer til har jeg hatt den store ære av å gjennomføre som obligatoriske øvelser når jeg studerte til siv.ing på elektro. De viste den gang, og jeg tipper at dette ikke har endret seg de siste 15 år, at dine påstander er feil.
En annen påstand som må være helt på viddene er at “Han som lagde termodynamikkens lover innrømte overfor Nikola Tesla at det er feil i lovene…”
For å ta dette litt stegvis:
- Den første loven ble først formulert av Germain H. Heiss (vissnok litt implisitt, men dog) i 1840. Han døde i 1850
- Den andre loven ble først formulert av Carnot i 1824. Han døde i 1832
Nå kommer det som virkelig er interessant, og det er at Nicola Tesla ikke ble født før i 1856. Med mindre han hadde “antenner” som rakk inn til det hinsidige så må din påstand være bare tull. Inntil videre holder jeg fast på den mest sannsynlige forklaringen av disse to.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 16th 2009 at 11:33 am
Til Knut Du kan kanskje finne ut navnet på han som hadde en samtale med elektrogeniet Nikola Tesla,det er en kjent elektro mann,som utviklet mange viktige elektrolover. Men elektrisitet er jo også energi,så vanlig vitenskap pleier å anvende de termodynamiske lovene i sammenheng med alle former for energi.de pleier å bruke de termodynamiske lovene for å forby også elektriske maskiner som opptar ukjent kraft. Forklaringen er at det var ikke noen av de to personer du nevner. Jeg har printet ut stykket,kanskje jeg kan finne det i flere kilo med a4 ark. Kan det være Maxwell?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 17th 2009 at 1:50 am
Hallvar,og AE .du må nok betale E-verket uansett,vannkraft er jo Free Energy,men de skal ha penger for arbeidet med å lage og vedlikeholde nettet..Jeg vet bare hvordan du kan bruke energien i kondensatorene to ganger,og så er det slutt. George Wiseman i USA,kan bruke energien 4 ganger,og så er den slutt.Men det finns andre måter å lage elektriske Free Energy maskiner på,hvor energien aldri tar slutt,men da må du ha maskinen stående hjemme og kutte ut E-verket.## Konvensjonell elektrolære sier at når du lader opp en kondensator,samles elektronene i kondensatoren,og det gjør de jo,men hvis du setter et ampermeter før og et etter kondensatoren under oppladingen,ser du at begge ampermeterene viser helt likt,og det betyr at det går nøyaktig like mange elektroner ut av kondensatoren som det går inn,så her kan vi lure på hvor elektronene som lader opp kondensatoren kommer fra. Mitt forslag er at de må komme fra rommet omkring oss,antagelig fra solen,og at de blir tiltrukket av det elektriske feltet som påtrykkes kondensatoren av spenningskilden. Energien flyr forbi ørene på oss hele tiden og gjennom kroppen vår,det er bare å samle den opp med de rette apparatene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 17th 2009 at 5:48 pm
Garfield,
du har nok ikke fått med deg alt i elektrofysikken. Det er riktig at det går like mye strøm/mange elektroner “ut” av en kondensator som “inn” når du lader den opp, elektrontallet i en utladet og oppladet kondensator er altså det samme. Energien ligger ikke i antall elektroner, men det elektriske feltet som oppstår når det er flere elektroner på den ene siden av kondensatoren enn den andre.
En analogi: Tenk på kondensatoren som to adskilte lufttanker. Det du gjør når du lader den opp, er å suge luft (elektroner) ut fra den ene tanken (ene beinet på kondensatoren) og presse lufta (elektronene) inn i den andre tanken (andre beinet på kondensatoren). Du vil altså måle at det går samme mengde luft (elektroner) inn på den ene siden som ut av den andre siden, og det kan SE UT SOM det strømmer tvers igjennom (den gjør ikke det, du tømmer den ene siden og fyller den andre). Energien ligger nå i forskjellen i potensial mellom de to tankene (sidene på kondensatoren). Du kan få tilbake energien du brukte på å flytte lufta (elektronene) ved å la de strømme fra siden du fylte, tilbake til siden du tømte, og la lufta (elektronene) gjøre noe nyttig på veien, f.eks. drive en turbin (en lampe).
Der har du forklaringen på hvor elektronene kommer fra, og det bør være logisk hvorfor du ikke kan få mer energi ut fra kondensatoren enn du brukte for å lade den opp: Dersom du skulle hekte på en lyspære i serie med kondensatoren, vil den så klart lyse både når du lader den opp og når du lader den ut, akkurat som turbinen i luft-analogien min vil gå rundt både når du “lader” tankene og når du lader dem ut, men da må du bruke mer energi på ladeprosessen. Pumpa som drar luft fra den ene tanken til den andre vil gå tyngre om den også måtte dra turbinen rundt under oppladingen, sant?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 18th 2009 at 1:10 am
Øyvind, Ja,pumpa som drar luft fra den ene tanken til den andre,vil gå tyngre om den også måtte dra turbinen rundt. Men du kan gjøre et enkelt forsøk med to store elektrolytt kondensatorer som jeg har gjort.Hvis du bruker kondensatorer og ikke batterier,så kan du lett måle og regne ut energi innholdet. Hvis du lar strømmen gå gjennom pæra under oppladingen,så oppdager du at den kondensatoren du tok strøm fra har mistet nøyaktig like mye energi(Joule) enten strømmen gikk gjennom pæra eller ikke,og den andre kondensatoren som var tom,men mottok strøm,har mottatt nøyaktig samme mengde energi med pære som uten. Jeg var nødt til å prøve dette,for George Wiseman fra USA påsto dette i en bok. Jeg prøvde mange ganger,og det stemte alltid. Da må jeg bare trekke den konklusjonen at når vi lader opp batterier eller kondensatorer,så er det lurt å la strømmen gå gjennom en elektrisk ovn eller annen nyttig forbruker.Oppladingen tar lenger tid,men ikke mer energi. Min kamerat matet inn opplysninger om disse kondensatorene våre i et avansert elektro dataprogram,og computeren ga samme spenninger og energimengder som vi målte.Da sa jeg:” Dette var et godt dataprogram,det stemmer jo med virkeligheten” Etter veldig mye tenking,kanskje noen uker,sa jeg.” Aha,jeg vet feilen Wiseman har gjort,energien tapes i ledningene mellom kondensatorene som varme,det blir jo rein kortslutning,så da går strømmen raskt over og lager samme varme som den lille lyspæra brukte bare lenger tid på å utvikle. Det er visst dette som lærebøkene lærer.Dette trodde jeg i 4 år. Så sendte jeg E-mail til Wiseman og fortalte jeg hva jeg hadde tenkt ut,at energien er tapt i varme i ledningene,eller i lyspæra,og at tapet alltid blir det samme uansett,og jeg regnet med at feilen var oppklart.Han sa:”Nei,det er pga at strøkildene nøytraliserer seg selv”. Nå forstår jeg at min teori,og lærebøkenes teori om at vi alltid taper masse energi i ledningene mellom kondensatorene,er feil,for det brukes massevis av apparater med kondensatorer,og elektolæren snakker ikke om store tap i forbindelse med kondensatorer og induktorer. Men noe som er sikkert,er at en kondensator eller et batteri blir ladet ut når elektronene løper over til den andre polen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 19th 2009 at 11:12 pm
Det er påfallende at alle disse evighetsmaskinene bare virker på youtube. Hvorfor er det INGEN av disse garasjeluringene som klarer å kommersialisere “løsningene” sine? Svaret er selvsagt at de ikke virker.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 20th 2009 at 10:19 pm
At de ikke virker kan være en logisk forklaring,men du er sikkert enig i at en annen forklaring er at de blir motarbeidet når de prøver å starte serieproduksjon. De sier at hvis du kjører gratis og holder det borte fra media,så skjer ingenting,men når du kommer ut med det offentlig,og det er mulig å vise til enhver at det virker,da blir du motarbeidet. Grunnen til at jeg tror på den siste forklaringen er blandt annet at jeg har testet flere ting som virker,enda det ikke skulle virke etter lovene slik de blir tolket. Jeg sto og sveiset engang ved siden av en boks hvor jeg hadde samlet litt magnesium sagspon. Noen gnistrer fra sveisingen antente mangnesiumsponet som brenner med en temperatur på 3000 grader celsius,det avgir et hvitt lys som er farlig å se på.Man skal ikke slukke det med vann,men jeg prøvde,og vannet brandt enormt med en rosa flamme. Og så har jeg prøvd å sprøyte vann gjennom en elektrisk gnist som brukte ca 700 watt,og da varmet jeg opp rommet raskere enn en vifteovn som brukte 1400 watt. Det skulle ikke skjedd hvis det ikke var noe energi å hente fra vannet. Da brant vannet også med en rosa flamme som varmet godt. En amerikansk forsker som forsket på gnistrer og vann,Mallove eller noe sånt var hans navn,ble drept rundt 2004. Det er påfallende mange som driver med sånt som er drept. Alle de drepte offentligjorde arbeidene sine.Derfor tør de andre ikke lenger snakke så mye om det. Og derfor ser vi ikke noe til de maskinene som går gratis,for vi kan jo ikke finne dem. Alltid når det har stått en artikkel i avisa om noe som går gratis,så blir det stille. Var også på TV2 nyhetene for ca 2 år siden,en bil i Japan gikk på vann,siden ble det helt stille. Men du kan finne den på internett. Er jo tydelig at de ikke greier å sensurere internett.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 21st 2009 at 7:57 pm
Historien gjentar seg; hver gang man påpeker at garasjelureriet bare virker på youtube, så kommer konspirasjonsteoriene opp. Skulle konspirasjonsteoriene stemme, så skulle jo du vært drept for lengst, du som angivelig kan trylle frem energi. Du har ikke tenkt tanken at rommet bare virker varmere fordi luften er fuktig? Du synes ikke det burde vært på sin plass å kvantifisere og dokumentere “resultatene” litt bedre enn en fornemmelse av at rommet er varmt?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 21st 2009 at 10:10 pm
Jeg mener at trusler om drap er nok til å stoppe de fleste mennesker,og når jeg i tillegg ser at flere av disse tingene fungerer,så er det lett å tro på. Men før jeg begynte å teste selv,var jeg ikke helt sikker,selv om jeg har lest om Free Energy apparater siden 1988. Men jo mer informasjon man får,jo sikrere blir man. Jeg har funnet ut at praktiske forsøk sier mer en masse lesing,men begge deler er viktig. Jeg har jo lært på skolen at når luften er fuktig,kreves mer energi for å øke dens tempratur pga vanndamp har høyere varmekapasitet enn luft.Så når jeg varmet minst like raskt opp rommet som en vifte ovn som trakk dobbelt så mye watt og i tillegg har fuktigere luft,kan vi jo bruke god norsk bonderegning og si at faktoren er 2,74,for å få det til å klaffe med det Santilli får med kullelektroder under vann. Men det er ikke nødvendig å skryte av 2,74,for jeg har lest om russiske forskere som fikk 10 ganger mer varme enn de brukte på gnisten under vann. Han amerikaneren som ble drept i 2004,gav ut sitt eget blad om forskningsresultatene.—- Det er mine termometere som viser hvor varmt rommet blir,og jeg og den vanlige mannen i gata tenker bare slik:” Jeg får litt høyere temperatur og bruker halvparten i strøm,altså velger jeg det apparatet.” Det er derfor man får solgt varmepumpene også,1000 watt inn og 3000 watt varme ut. Men en kamerat av meg er med i et firma som har varmepumper som greide 1 inn og 15 ut. Det er sikkert trygt å selge disse også inntil en luring tenker på å koble dem sammen med en Sterlingmotor som jo går på varme og kan ha virkningsgrad på 70%. (15*0,7=10,5) Det betyr at den vil gå gratis og lage noen kwatt strøm. Så kan du ringe EL leverandøren å be dem stenge strømmen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 21st 2009 at 11:42 pm
Hvis de virker; kan du da forklare (uten å komme med konspirasjonsteorier), hvorfor INGEN klarer å bevise at de virker?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 22nd 2009 at 11:40 pm
Det er truslene fra de mektige som er forklaringen,hadde ikke den eksistert,hadde de vært serieprodusert i fabrikk,og vi kunne kjøpt dem i butikkene. Og en årsak til : Feiltolkning av de termodynamiske lover gjør at så mange tror at det ikke går an,derfor gidder de ikke prøve en gang. Men noen få prøver likevel,og får det til,bare for å møte den første hindringen. Hvis du vil lese om fire forskjellige grunner til at vi ikke ser så mye til disse apparatene kan du søke etter : “Where in the World is all the Free Energy” Peter Lindemann– Det er jo mange eksempler på at de mektige fengsler eller dreper de som kan true deres maktposisjon. Dekk kongen Sharif nord for Oslo ble jo truet på livet,han solgte bare dekkene mye billigere enn de andre. Og i Russland har jo både journalister og advokater blitt drept.De har talt imot Putin. Dennis Lee i USA,lagde varmepumpe motor,og han sitter stadig i fengsel der borte,de har bare funnet en eller annen grunn til å arrestere ham.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 23rd 2009 at 12:18 am
Jeg utfordret deg til å komme med noe annet enn konspirasjonsteorier, men det klarte du altså ikke. I rest my case.
Kanskje du kan forklare oss hva som er feil/feiltolket med termodynamikkens lover når du er så godt i gang?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 23rd 2009 at 4:23 am
Hvor ble det av Myrland og bevisene? Nå er det snart to år siden artikkelen på an.no
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 23rd 2009 at 10:21 pm
Jeg må bare konstantere at Magnus ikke tror på at de som har makta og pengene prøver å beskytte makta og pengene. Det er intelligent å trekke den slutningen at disse Free Energi apparatene ikke virker når du tror dette.For da ville de jo bli serieprodusert temmelig raskt selvfølgelig. Og nå har jo ikke du sett at disse teknikkene virker,for da hadde du jo hatt en annen tro. Men jeg forstår ikke at du ikke har funnet ut at pengene har stor makt. Sverige f.eks er jo mye mer miljøvennlige enn Norge,og det tror jeg kommer av at Norge selger olje. For å løse miljøproblemene må garasjemekkerene og teoretikerene samarbeide,begge deler er viktig. Som det norske oppfinnergeniet Johan Kallak sa i 1998 til meg,da var han 90 år: “Teoretikerene stoler mer på kartet enn på landskapet” Men det er jo landskapet som er fasiten,kartet må tegnes etter landskapet. Det er ikke kartet som bestemmer om det ligger et fjell der,.Ligger det et fjell der,så må du forandre på kartet. Og da de sa at jorden var flat,så måtte de begynne å lage globuser når de oppdaget at jorden var rund. Og når de hadde regnet ut at det var umulig å fly,så måtte de skrive nye lærebøker når de greide å fly. Det virker som om mange tror at vi vet alt,men vi oppdager jo nye ting hele tiden. Så hvis man bruker Termodynamikk for å forklare alt som skjer i elektoverden,så må det jo gå galt,termodynamikk er jo læren om varme. Varmelovene sier også at entropien bare øker,men et brennglass (forstørrelsesglass)minker entropien direkte uten å bruke energi.Det betyr at temperaturen øker til et høyere niva,hvilket forbys av de lovene. Og de energitypene som ennå ikke er oppdaget,må man jo også ta hensyn til når man skal regne ut noe,men man kan jo ikke det,før de er oppdaget,derfor kan vi ikke stole hundre prosent på alt som vi lærer på skolen,for vi er jo ikke allvitende.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 5th 2010 at 6:57 pm
Dette var jo god underholdning Garfield. Du brenner magnesium og kaller det gratis energi. Noen vedkubber i ovnen min varmer også opp stua mi uten at strømleverandøren får ett øre for det. Men at det dermed er gratis var jeg ikke klar over, kjekt å vite.
mvh Vidar
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 6th 2010 at 9:25 am
Garfield:
Sammenligner du altså termodynamikkens lover, som har vært etterprøvd eksperimentelt et utall ganger, med middelalderens påstander om at jorda var flat? Og hvem har egentlig noen gang “regnet ut” at det var umulig å fly? At det gikk flere hundre år med prøving og feiling før noen fikk det til betyr da ikke at det var noen naturlov at det var umulig.
Og du tror altså at varmepumper har noe med “free energy” å gjøre. Det har de ikke. De flytter energi i form av varme fra ett sted (hvor det blir kaldere) til et annet sted (hvor det blir varmere). Til dette bruker de oftest elektrisk energi som brukes til å drive en kompressor. Dersom hele prosessen var tapsfri (noe den ikke er) ville arbeidsmengden være lik mengden varme tatt opp på det varme stedet, ganget med T_h/(T_h – T_c) hvor T_h er temperaturen varme avgis ved, og T_c er temperaturen varme tas opp ved.
Likeledes ville summen av energi tatt fra det kalde reservoaret og energi tilført kompressoren være LIK mengden energi tatt opp av det varme reservoaret (rommet som skal varmes opp).
Alt dette i overensstemmelse med termodynamikkens første og andre lov.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 18th 2010 at 10:17 pm
Selv om denne tråden er litt gammel så må jeg bare påpeke at diskusjonen her er fantastisk underholdende!
Garfield = Robert Myrland om vi skal gå ut i fra argumentasjonsmetodene, orddelingene og stavefeilene her og der.
Og ut i fra andre ting (om det er samme Myrland) fra denne personen så virker det nesten som vedkommende lider av en bipolar lidelse av dimensjoner…. jaja.
Hadde jo vært skøi om fysaken klarte å finne opp noe helt fantastisk da……… men om det skjer så får vi vel se flyvende griser
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 20th 2010 at 12:43 am
Forskerene ble temmelig forbauset da de så elektromotorer begynne å gå av seg selv da de ble nedkjølt ned mot det absolutte nullpunkt. Men det er egentlig ikke så rart,for i en superledende metallring vil strømmen gå av seg selv og lage et magnetfelt slik at metallringen vil sveve over en magnet. Når en elektromotor blir superledende,vil strømmen gå av seg selv hvis kretsen er sluttet(Likestrøm motor). Ikke rart forskerene dro seg i håret,de har jo lært termodynamikkens lover på skolen…he he. Men det begynner å bli litt vel mange tilfeller i verden nå hvor disse lovene blir brutt,så man må stikke hodet i sanden for å unngå å se det. Psykologene kaller det vikelighets flukt tror jeg.———–Myrland lider nok bare av kreativitet og mekanisk dyktighet. Han er nok ikke på Sprøtvarsleren lenger. Han traff nok ikke likesinnede her. Han liker nok bedre å lage motorer. Det er noen i Norge som blander vann i dieselen på bussene,men de fikk ikke støtte fra staten,kanskje de oppdaget at man sparte diesel og fikk mye lavere avgass utslipp,det er jo ikke bra.–Myrland får nok ikke støtte han heller,motorene bruker jo nesten ikke strøm,eller går gratis. Drosjesjåførene i Columbia blander 35% vann i bensinen,men det er ikke lov,for da bruker de 40% mindre bensin og forurenser kanskje 80% mindre.—Men hvis jeg skal kjøre til Nordnorge og besøke Myrland,ville jeg blandet 35% vann i bensinen,for det er en lang tur. Så kunne jeg se hva slags elektromotor han lager. Hadde jo vært kjekt å ha en elektrisk bil som ikke trenger å lades opp. Så slipper vi også å ødelegge Lofoten.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 20th 2010 at 1:05 am
Ved mitt institutt var det for få år siden mange som forsket på superledere, og de fleste av dem hadde også forsket på eller i det minste studert termodynamikk.
Jeg kan ikke huske at en eneste en av dem noen gang rev seg i håret.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 20th 2010 at 10:56 pm
De har antageligvis ikke forsket på elektromotorer som er nedkjølt til superledning inntreffer.–Men de forskerene jeg leste om,prøvde visst å kjøle ned noen elektromotorer til tråden ble superledende.Da startet de av seg selv,uten energitilførsel. Men det er jo egentlig ikke så merkelig,spenning trengs for å drive elektronstrømmen gjennom tråden ifølge Ohms lov.Når motstanden går mot null,går behovet for spenning mot null,og opptatt effekt går mot null. Så forskerene skulle egentlig ikke dradd seg i håret,motorene fulgte jo bare Ohms lov. Antagelig tenkte de for mye på de tre termodynamiske lovene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2010 at 11:55 pm
Hvis man har en transformator med 90% virkningsgrad,kan vi f.eks sende inn 1000 watt og få ut 900 watt. Hvis vi bygger en vekselstrømsmotor inn i kjernen på transformatoren,vil denne motoren bli sprekere når vi belaster transformatoren, fordi motoren blir drevet av magnetfeltet som er et resultat av strømstyrken. Når man dobbler strømmen i sekundærkretsen,blir strømmen over dobbelt så stor i primærkretsen.-Både primærkretsen og sekundærkretsen lager magnetfelt i transformatorkjernen. Så vi kan si at det går 1900 watt gjennom transformatoren,1000 watt i primær og 900 watt i sekundærkretsen.Hvis dette er bygd slik at motoren har 90% virkningsgrad,så ser det ut til at motoren utvikler 1710 watt. Avgitt effekt blir da 900 watt fra sekundær og 1710 watt mekanisk energi fra motoren. Tilsammen 2610 watt avgitt,1000 watt opptatt effekt.–Denne maskinen kan lett en “selfrunner”.—Hvorfor har ingen tenkt på dette før?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2010 at 11:13 am
Ja, “Hvorfor har ingen tenkt på dette før?” Garfield?
Svaret er at det er det mange som har gjort.
Det interessante spørsmålet er imidlertid: “hvorfor har ingen fått det til å virke?” Jeg jobber i et stort internasjonalt selskap som lever av å lage, og selge naturligvis, bla store transformatorer, elektromotorer og drives til disse motorene (de “pulser” faktisk strømmen som du er så opptatt av). Vi bruker betydelige midler hver år på å utvikle produktene våre, og vi har lab fasiliteter som de fleste bare kan drømme om. Hadde det vært så enkelt å bygge en “selfrunner” som du synes å tro så hadde vi nok knabbet ideen skal du se, for vi hadde blitt søkkrike. Vi er også store nok til å blåse i hva oljeselskapene og eventuelt andre skulle finne på å mene, så “CoP/BP FBI CIA” tullet virker ikke som argument her.
Magnetisk feltteori (og spesielt magnetisme i praksis) viser seg å være vanskelig Garfield, så du er ikke alene om å være på jordet.
Nå vil jeg legge til at feilen i din utlegning er rimelig banal, samt at det veldig enkelt å teste det ut. Aaynkronmotorer med viklet rotor er akkurat en trafo med motor siden du kan ta effekt ut fra rotoren (sekundærsiden). Labforsøkene som alle ing/siv.ing studenter må gjøre med slike motorer viser motsatt effekt av hva du påstår.
Du tror meg sikkert ikke, men det kan jeg leve med. Religionens natur er jo desverre slik at en tror-så derfor vet man.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 13th 2010 at 1:25 pm
Hva skjer, hvor er den revolusjonerende motoren til Robert?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2010 at 12:44 am
Det at forsøkene med asynkronmotoren viser motsatt effekt av hva jeg påsto,er riktig. Jeg gjorde en test i sommer med en liten asynkron motor. Men jeg greier å få den ønskede effekten med en likestrømsmotor som får pulset strøm. Den drar bedre når jeg tar ut strømmen som kommer ut av motorens spole når strømmen brytes pga pulsingen. Jeg bruker bare en diode for å få ut denne induserte strømmen. DEt at forsøket med asynkronmotoren som Knut viser til, viser motsatt effekt,beviser ikke at ekstra strømmen ikke eksisterer,men at strømmen jobber imot den opprinnelige strømmen.——Hvis man går til panacea-bocaf.org og leser om Rotoverter,så kan man lese om folk som har greid å få trefasemotorer til å gi fra seg strøm uten at motoren trekker mer strøm. Det som blir kalt reaktiv effekt,bruker de til å gjøre et nyttig arbeid i tillegg til den vanlige aktive effekten. Reaktiv effekt er omtalt i lærebøkene som unyttig effekt. Men folkene ved Panacea har greid å bruke denne effekten til å gjøre et arbeid. Ved omhyggelig avstemming av motoroppsettet kan de også få til en “selfrunner”.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 18th 2010 at 7:11 pm
Det er ikke så merkelig at opplysninger om free energy apparater ikke kommer ut til folk, Julian Assagne har jo fått problemer fra typisk vestlige land. Sovjetunionen blir smågutter nå,mot de vestlige land som har hemmelige bortføringer av “spioner” fra andre siden av jorden. Kina og Sovjetunionen drev ikke “spionfangst” over hele jorden. Vesten avslører seg selv ved å prøve å fange”spionen” Julian Assange. Nå er det blitt mindre lurt å le av konspirasjonsteoriene som forklaring på hvorfor free energy maskinene ikke offentliggjøres. Vi kan heller le av forsøket på å fange Julin Assange. Han må jo fanges,for han har jo hatt sex med damer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2011 at 9:45 am
Det er tre år siden du kunngjorde at maskinen din skulle demonstreres. Hva skjedde? Du klager over at informasjon om «free energy»-apparater ikke kommer ut til folk. Hvis du kan demonstrere og dokumentere at det virker, kan jeg garantere at både du og teknologien får all den oppmerksomheten du kan drømme om.
Hva med å ta kontakt med «Schroedingers katt» på NRK og tilby dem å demonstrere apparatet ditt? Hvis det virker, vil de garantert vise det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2011 at 1:10 am
Det var nok ikke meg,men Robert Myrland. Han gjør nok klokt i å ikke demonstrere den offentlig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 31st 2011 at 10:31 pm
Han gjorde nok klokt i det, med mindre han liker å drite seg ut i all offentlighet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 4th 2011 at 12:57 am
Kanskje han hadde blitt beskyldt for å ha sex med damer,en populær metode de mektige bruker for å bli kvitt dem de vil stoppe,he he..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 12th 2011 at 12:01 am
Til de som diskuterer med Garfield:
http://28815.vgb.no/2011/06/27/usunn-energijakt/#comment-9999960930
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 25th 2011 at 12:06 am
Historien er grundig fulgt opp lokalt. http://www.nordlending.no/-/bulletin/print/37962_oppfinner-paa-kjoekkenbenken
Vi får nok et gjennombrudd snart.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
1 Tilbakeping & Tilbakesporing